skurläger :)

första dan på skurlägret . Dan började med att jag var tvungen att gå upp halv 7 , skitkul * not * . Sen åkte jag o ellan till stallet . Det är skitdåligt väder :( regn & regn & blåst ..... . När vi kmr dit så börjar vi med att skura ponnystallet . Fast jag & nattut tvättar borstar . Sen kom emma ( alias korven ) och hjälpte oss . Sen smörjde jag & emma typ alla stora hästarnas utrustning . Jag hatar att smörja . BLÄ . Sen tog vi in ponnysarna . Sen delade dom ut hästarna . Jag skulle ha chippen . Sen åt vi lunch . Efter det så skulle vi juh rida . Så vi gjorde iordning hästarna . Sen kom vi in dit . Och alla hade suttit upp o så . Då började charam typ bocka med ellan . Monica sa att hon var typ för tung för hnm . Så då tyckte hon att jag skulle rida honom . Men jag tyckte att nattut skulle få rida hnm istället . Så då fick jag rida curt . Han typ stannade flera gånger och började skrapa med hoven i bakcen ( han vill lägga sej ner ) det var ganska jobbigt . Men det gick bra .

 Efter det vid halv 2 skulle dom minsta rida en gång till för att få igång dom små ponnysarna . ( daim , servus , willow & rekyl ) rekyl hade inte blivit riden sen han var halt . Nattut fick rida honom . Han var helt jobbigt . Så jag fick leda hnm i början . Sen la han sej ner med nattut . Och nattut fick typ blackout . Och visste inte vad hon skulle göra , o jag bah " hoppa av " . Hehe . Sen gick det ganska bra . Men emma ramlade av från daim . Men det var inte så högt att ramla . Så det gick bra .

jag frågade monica om jag kunde få rida chivas nån dag . Och hon tyckte att jag kunde få det :)
längtar tills det . :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0